Willeke start aan haar nieuwe baan als Warm welkom medewerker
Willeke van de Ree ging via Ctalents aan de slag als Warm welkom medewerker bij de ABN-AMRO. Ben jij benieuwd hoe Willeke de start van haar nieuwe baan heeft ervaren en succesvol kan werken met een beperking? Lees het in dit interview met haar.
“Ik kwam terecht in een ontzettend leuk team”
Direct opgenomen in team
Op de vraag wat haar is meegevallen heeft Willeke direct een antwoord klaar. Ze is namelijk ontzettend blij met het team waarin ze terecht is gekomen. “Ik was nog geen twee uur binnen en er werd een enorm bloemstuk voor mij bezorgd. De vanzelfsprekendheid waarmee ik erbij hoorde was voor mij een enorme meevaller. Ik ben direct opgenomen in het team en ik kan alles aan mijn collega’s vragen. Een van mijn collega’s is mijn buddy geworden. Zij is mijn vaste aanspreekpunt.’
Wennen aan werkomgeving
De nieuwe werkomgeving is voor Willeke wel even wennen. Ze is dan ook nog zoekend naar de beste manier om haar hulpmiddelen in te zetten. Haar nieuwe werkplek is een grote open ruimte waar ook een radio aanstaat. “Ik heb van de fabrikant van mijn botgeleiding toestel een nieuw accessoire gekregen. Dit is een externe microfoon die ik op tafel kan zetten of op de kleding van mijn gesprekspartner kan laten spelden. Ook kan ik het op ee lcd speler aansluiten. Het geluid komt dan rechtstreeks in mijn botgeleidingstoestl binnen. Heel mooi en ondersteunend. Ik krijg het alleen zelf niet aangesloten dus hier komt nog iemand mij mee helpen. Hopelijk gaat dit goed werken. Als ik klanten nu niet goed kan verstaan ga ik ietsje dichterbij staan. Ook heb ik gemerkt dat het goed werkt om de vraag van de klant te herhalen. Als ik de vraag herhaal en de klant knikt is dat voor mij een bevestiging dat ik de vraag goed begrepen heb”
Afronden introductieprogramma
Zelf zegt Willeke over de start van haar nieuwe baan “Ik ben redelijk aan het landen, de komende maanden staan nog in het teken van het afronden van het introductieprogramma en het behalen van mijn wft. Hierna kijk ik weer verder. Ik denk dat de hospitality kant mij goed ligt. Op een van de eerste dagen kreeg ik een compliment van een klant dat ik de ontvangst zo goed doe, erg leuk om te horen natuurlijk.” Willeke heeft ook al een klant in gebarentaal kunnen helpen.
Ben jij doof of slechthorend? Wij hebben banen voor mensen met een auditieve beperking.